Dijital pazarlamanın hemen hemen her kanalında performans hatta markalaşma çalışması değilse ve e-ticaret sitesi ise karlılık beklenir. Dijital pazarlama kanallarını İstanbul’da bir ev olarak düşünürsek Google Ads'i Yeniköy’de bir yalı olarak görebiliriz. Durum böyle olunca da çoğu web sitesi yöneticileri, dijital pazarlama bütçelerinin büyük bir kısmını Google Ads tarafına ayırıyorlar. Bize göre dijital pazarlama bütçesinin büyüğü küçüğü olmaz ama yine de her zaman daha fazla bütçe daha fazla sorumluluk ve bunun yanında da daha fazla optimizasyon gerektirir. Bu yazımızda Google Ads'te maliyetli oluşturacak ve kaçınmanızı önereceğimiz 7 hatayı yazacağız:
1- Google Ads'in sağladığı tüm reklam ağlarını aynı anda kullanma:
Google Ads'te kampanya kurulumu yaparken karşınıza birçok kampanya ayarı çıkar. Maliyetlerinizi en aza indirmek amacıyla sadece Google Arama Ağı’nda görüntülenip, hesabınızı optimize etmenizi, hatta hangi kelimelerde hedeflerinize daha iyi ulaştığınızı ve Google Analytics aracı ile web sitesi verilerinizi analiz ettikten sonra diğer kampanya ayarları için denemeler yapmaya başlayabilirsiniz. Yalnızca Arama Ağı ayarlı kampanyalarda Google Arama Ağı İş Ortakları’nı ekleyip ayrıca bu reklam ağının da performansını ayrıca Google Ads panelinden takip edebilirsiniz. Bizden önemli bir ipucu çok cazip ve kolay gelse de Arama Ağı, Görüntülü Reklam Seçeneği ile olan kampanya türünden trafiğe ihtiyacınız olmadığı sürece uzak durun.
2- Yanlış anahtar kelime eşleme türünü kullanma:
Kampanya ayarlarını hedefleriniz doğrultusunda doğru oluşturmanıza rağmen fazla trafik alıp az dönüşüm elde ediyorsanız, bunun sebebi Google Ads hesabınızda kullandığınız geniş eşlemeli anahtar kelimeler olabilir. Bu anahtar kelime eşlemeyi kullanıyorsanız, düşündüğünüzden çok daha fazla alakasız ve maliyetli trafik alıyor olabilirsiniz.
3- Google Ads ve Google Analytics’i birbirine bağlamama:
Google Ads, reklam, anahtar kelimeler ile ilgili birçok metrik ve bilgi verse de, kullanıcının Google Ads reklamlarına tıkladıktan sonraki web sitesi içerisindeki davranışlarını göstermez. Örneğin, bir reklam x açılış sayfasına geliyor ve bu açılış sayfasının hemen çıkma oranı yüksek. Bu bilgi web sitesi ya da Ads tarafında optimizasyon gerektiğini gösterir. Bu verilere ve bundan çok daha fazlasına Google Analytics panelinde Ads sekmesinden rahatlıkla ulaşabilirsiniz.
4- Google Ads panelinde dönüşüm olmaması:
Google Ads dönüşümü tanımlanmaması demek maliyet optimizasyonunuz sıfıra yakın demek. Google Ads dönüşümleri kullanıcı reklama tıkladıktan sonra aksiyon alıp almadığını gösterir. Bu sayede de hangi kelime ve reklamların maliyetli olduğunu görebilirsiniz.
5- Negatif anahtar kelime eklenmemesi:
Web sitenize alakası kelime öbeklerinden gelen bir kitle var ise bu durumu önlemenin en etkili yöntemlerinden biri doğru negatif anahtar kelimesi stratejisi oluşturmak. Google Ads panelinden arama terimleri raporundan web siteniz ve işiniz ile alakalı olmayan anahtar kelimeleri negatif kelime olarak eklemeniz sizi ekstra maliyetten kurtarır.
6- Tek reklam grubu ve reklam metni kullanma:
2. madde de bahsettiğimiz geniş eşlemeli anahtar kelime kullanımından sonra, Google Ads'te en fazla maliyete sebep olan faktörlerden biri de bir Ads hesabında yüzlerce kelime ve tek reklam metni olması. Ads hesaplarında kelimelerin doğru gruplanıp, doğru reklam metinleriyle doğru açılış sayfasına gitmesi gerekir ki kelimelerin kalite puanları yüksek, ortalama tıklama başı maliyetleriniz (avg cpc) düşük olsun.
7- Google Ads uzmanlarından yardım isteyin:
Google Ads reklamları ile internetle ve internette işinizi büyütebilirsiniz. Google Ads paneli dışarıdan bakıldığında kolay gelse de her işte olduğu gibi Google Ads hesap yönetimi uzmanlığı için de ayrı bir uzmanlık gerekir. Doğru Google Ads hesap yönetimi stratejileri ile dijital pazarlama maliyetlerinizi düşürürken, işinizi büyütebilir diğer stratejilerinize odaklanabilirsiniz. Yardım almaktan çekinmeyin
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!