Google Ads Neden Reklamlarınızı Reddediyor?

Google Ads ile potansiyel müşterilere ulaşmak istiyorsunuz. Bunun için anahtar kelimeler, reklam metinleri çeşitli bütçe ayarları vs. yapsanız da Google Reklam Politikaları gereği reklamlarınız yayınlanmıyor. Bu durumu birçok reklam veren yaşıyor.

Reklamlarınızın Google Ads ağında gösterilmemesi ve bu nedenle herhangi bir tıklama, gösterim veya dönüşüm almaması için birçok sebep var. Bu sorunlar genellikle Google Reklam Politikaları ile alakalıdır. Reklamlarınızın neden onaylanmamış olabileceğini bu yazımızda inceledik.

  • Reklam Metni Biçimi

Reklam metni biçiminiz Google Ads reklam politikalarına aykırı olabilir. Bunu önlemek için aşağıdaki kurallara uyduğunuzdan emin olun:

  • Üçüncü bir kişi tarafından ispatlanamayacaksa, “dünyanın 1 numaralı şirketi” gibi iddialarda bulunmayın.
  • Gereksiz uzun reklam metinleri kullanmayın. Kısa ve öz olması müşteriler için daha anlaşılır olacaktır.
  • Hiçbir reklam metninde büyük harf kullanmayın. Bu, en yaygın reddedilme sebeplerinden biridir.
  • Ünlem işareti kullanmayın.
  • Metinlerde “buraya tıklayın” ifadesini kullanmaktan kaçının. Bunun yerine farklı bir harekete geçirici mesaj kullanabilirsiniz.
  • Açılış sayfanız ve reklamlar metinleri arasında eşleşen kelime öbekleri olmalıdır.
  • Eksik ya da Yanlış URL

Sizin tanımladığınız Nihai URL kısmı eksik ya da yanlışsa Google reklamlarınızı yayınlamaz. Bu durumu yaşamamak için Nihai URL tanımlamadan önce linkin çalıştığını kontrol etmelisiniz.

 

  • İncelenme Süreci

Google Ads, reklamların belirlenen standartlara uygun olmasını sağlamak için her reklamı işleme koyacak ve inceleyecektir. Bu rutin standart inceleme bazen dakikalar bazen günler sürebilir.

Google ön inceleme sonucu kabul edildikten sonra “uygun” olarak işaretler.

Eğer Google Ads reklam politikalarına aykırı bir durum mevcutsa Google Ads panelinizde uyarı gelir ya da aynı zamanda reklam hesabına erişiminizin olduğu mail adresinize reklamlarınızın onaylanmadığına dair bir mail alabilirsiniz.

  • Anahtar Kelimeler

Telif hakkı ya da ticari kullanım hakkı başka birine ait olan kelimeleri reklamlarınızda kullandıysanız reklamlarınız onaylanmamış olabilir.

Bu durumda, eş anlamlı kelimeler kullanabilirsiniz ya da mümkün olduğu kadar orijinal kalabilmek önemlidir. Reklamları yayınlamadan anahtar kelimelerinizi son bir kez kontrol etmenizi tavsiye ederiz.

  • Sınırlı İçerik

Google Ads, reklam politikaları gereği sahte ürünlerin satışını ve pazarlanmasını yasaklar.

Bu sahte ürünler ayrıca Google Ads tarafından izin verilmeyen diğer yasal ticari markalardan ayırt edilemeyen bir logo veya ticari marka da içerebilir.

Sağlık ürünlerinin reklamları için sattığınız sağlık ürünlerinin Google’ın sağlık reklamları politikası ve yasal düzenlemelere uygun olduğundan emin olmalısınız.

Unutmayın, Google belirli yerlerde belirli yetişkin içerikli reklam türlerine izin vermez. Ayrıca bilgisayar korsanlığı hizmetleri veya korsan yazılım gibi dürüst olmayan davranışları teşvik eden reklamları yayınlamaz.

  • Hatalı Fatura Bilgileri

Fatura bilgileriniz yanlışsa, onaylanmamış reklamınızın nedeni bu olabilir. Herhangi bir faturalandırma sorunu varsa, Google reklamlarınızı göstermeyebilir bu nedenle doğru bilgileri verdiğinizden emin olun.

            Google Reklam Politikaları Sorumluluk Reddi Beyanları

Hızlı bir özet olarak, reklamınızı göndermeden önce bir kontrol listesi olarak kullanmanız için tüm Google Ads politikalarını bir araya getirdik. Google Ads için bu temel bilgiler sorunsuz bir reklam yayınlamanın keyfini çıkarmanıza yardımcı olur.

  • Ticari marka kurallarını ihlal etmeyin.
  • Yetişkinlere yönelik eğlence, kumar, patlayıcı ürünler, sahte ürünler veya genel olarak rahatsız edici içerik konularına odaklanmış içeriği kullanmayın.
  • Doğru özellikleri ve fiyatlandırmayı kullanın. Google Ads yanlış bilgileri kesinlikle reddetmektedir.
  • Şirketinizin telefon numarasını reklam metninde kullanmayın. Bunun yerine, telefon uzantılarını kullanın.
  • Daha önce onaylanmamış reklamları hesabınızdan kaldırın.
  • Finansal hizmetlerin ve ürünlerin reklamını yaparken kendi ülkeniz veya bölgenizin için yerel düzenlemelerine uygun olduğundan emin olun.
  • Başkalarının ticari markalarını kullanmayın.

Hesabınızın yanlışlıkla askıya alındığını düşünüyorsanız, Google destek ekibiyle görüşebilirsiniz. Eğer reklamlarınız Google politikalarına uygunsa hesabınızı hızlı bir şekilde etkinleştireceklerdir.

 

Reklam Onay Durumları

Yukarıda reklamlarınızın neden onaylanmamış olabileceğini inceledik. Reklamlarınızın görebileceği uygunluk durumlarının ne anlama geldiklerini inceleyelim.

  • Uygun: Reklamlarınız incelenme sürecinde olduğunu ancak ön inceleme Google arama sayfasında görünmenize izin verildiğini gösterir.
  • İnceleniyor: Reklamınız incelenme aşamasındadır. Reklamlarınız tamamen onaylanana kadar gösterilmeyecektir. Bu durum “uygun” durumundan daha uzun sürebilir.
  • Onaylandı: Reklamlarınız tüm politikalara uygun ve yayınlanmaya hazır durumdadır.
  • Sınırlı Onaylı: Reklamınızın her durumda yayınlamasına izin verilmez. Bu durum içerik ya da sektör kısıtlamalarından kaynaklanmaktadır. Bu durumda yapabileceğiniz bir şey yoktur. Bazı sektörler sınırlandırılmıştır ve reklamlarınızın görünürlüğü engellenmektedir.
  • Onaylanmadı: Reklamlarınızın içeriği Google Ads politikalarını ihlal ettiği için reklamınız yayınlanmamaktadır.

Bu durumlar, reklam verenler için endişe verici olmamalıdır. Google Ads reklamlarının reddedilmesinin çoğu, katı kurallarından dolayı gerçekleşir.

İşin püf noktası bu politikaları yeterince iyi bilmektir, böylece reklamlarınızın Google’ın gözünde politikalara uygun olmasını sağlayabilirsiniz. Neyse ki, Google size reklamınızın hangi politikayı ihlal ettiğini söyleme konusunda açık davranıyor ve bu sorunlar basit ve hızlı bir düzenleme ile çözülebiliyor.

Hemen Çıkma Oranı Nedir?
Sıkça Sorulan Sorular

DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!