5 Temel Adım Google Tag Manager ve Google Analytics 4 ile tüm web sayfalarını takip etme kılavuzu

Google Tag Manager’da tüm web sayfalarını takip edebilmek için oldukça basit adımları izlemek gerekiyor.

Adımlardan bahsetmeden önce tüm web sayfalarına Google Tag Manager kodunun ekli olduğunu varsayıyoruz. Ekli değilse öncelikle Google Tag Manager hesabı açarak panelin verdiği kodları ilgili yazılım geliştiriciye verip kodların tüm sayfalara eklendiğinden emin olmanız gerekiyor. Ayrıca bir GA4 hesabınızın da açılmış olması gerekiyor.Sonrasındaki adımlar ise şu şekilde:

1- GA4’dan mesaurement id’nizi kopyalayın

  • Google Analytics 4 (GA4)’da admin’e tıklayın 

  • Data collection and implementations altından “data streams’i seçin”

  • Web seçeneğinin altındaki data stream’i seçin

  • Karşınıza çıkan measurement id’yi kopyalayın

 

2- Google Tag Manager’a GA4 tag’i ve trigger’ı ekleyin

  • Google Tag Manager’da açılan sayfada Tag’i seçin ve New butonuna basın

  • Tag’inize isim verin - burada isimlendirmenin önemli olduğunu önden belirtmek isteriz

  • Açılan pencerede “choose a tag a type to begin setup”a tıklayın

  • Açılan seçenekler arasından Google Tag’i seçin

  • Çıkan pencereye measurement id’nizi kopyalayın

  • GA4 Measurement Id’yi kopyayaladıktan sonra trigger alanına tıklayın ve all pages’i seçin ve sağ üstte “save” butonuna basarak kaydedin

3- GA4 ve GTM üzerinden test yapın

  • Google Tag Manager üzerinden “preview” diyerek önizleme yapın

  • Çıkan ekranda takip etmek istediğiniz web sitesinin url’ini kopyalayın ve connect’e basın

  • Eğer çıkan ekranda GA4 tag’ini gördüyseniz doğru yoldasınız demek 

4- GTM versiyonunu yayınlayın

  • Testlerinizi yaptıktan sonra ve çalıştığından emin olduktan sonra Google Tag Manager’a dönün ve submit’e tıklayın

  • Çıkan ekranda versiyonunuza isim verin - ne kadar anlamlı isim verirseniz ilerleyen dönemlerde kontrolleriniz kolaylaşması açısından iyi olur-

  • Publish’e tıklayın

5- GA4 ekranında son kontrollerinizi sağlayın

  • Google Tag Manager üzerinden publish ettikten sonra Google Analytics 4 (GA4) ana sayfaya gelerek anlık trafiği kontrol edebilirsiniz

Ve işte şu anda Google Tag Manager ile Google Analytics 4’ü nasıl bağlayacağınızı biliyorsunuz. Şimdi sıra detaylı analizleri yapmakta! 

 

Google Tag Manager'ı kullanmanın 50 yolu
Dijital Pazarlama Ajansı Seçerken Sormanız Gereken 7 Kritik Soru
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!