Google Tag Manager’da tüm web sayfalarını takip edebilmek için oldukça basit adımları izlemek gerekiyor.
Adımlardan bahsetmeden önce tüm web sayfalarına Google Tag Manager kodunun ekli olduğunu varsayıyoruz. Ekli değilse öncelikle Google Tag Manager hesabı açarak panelin verdiği kodları ilgili yazılım geliştiriciye verip kodların tüm sayfalara eklendiğinden emin olmanız gerekiyor. Ayrıca bir GA4 hesabınızın da açılmış olması gerekiyor.Sonrasındaki adımlar ise şu şekilde:
Google Analytics 4 (GA4)’da admin’e tıklayın
Data collection and implementations altından data streams’i seçin
Web seçeneğinin altındaki data stream’i seçin
Karşınıza çıkan measurement id’yi kopyalayın
Google Tag Manager’da açılan sayfada Tag’i seçin ve New butonuna basın
Tag’inize isim verin - burada isimlendirmenin önemli olduğunu önden belirtmek isteriz
Açılan pencerede choose a tag a type to begin setupa tıklayın
Açılan seçenekler arasından Google Tag’i seçin
Çıkan pencereye measurement id’nizi kopyalayın
GA4 Measurement Id’yi kopyayaladıktan sonra trigger alanına tıklayın ve all pages’i seçin ve sağ üstte save butonuna basarak kaydedin
Google Tag Manager üzerinden preview diyerek önizleme yapın
Çıkan ekranda takip etmek istediğiniz web sitesinin url’ini kopyalayın ve connect’e basın
Eğer çıkan ekranda GA4 tag’ini gördüyseniz doğru yoldasınız demek
Testlerinizi yaptıktan sonra ve çalıştığından emin olduktan sonra Google Tag Manager’a dönün ve submit’e tıklayın
Çıkan ekranda versiyonunuza isim verin - ne kadar anlamlı isim verirseniz ilerleyen dönemlerde kontrolleriniz kolaylaşması açısından iyi olur-
Publish’e tıklayın
Google Tag Manager üzerinden publish ettikten sonra Google Analytics 4 (GA4) ana sayfaya gelerek anlık trafiği kontrol edebilirsiniz
Ve işte şu anda Google Tag Manager ile Google Analytics 4’ü nasıl bağlayacağınızı biliyorsunuz. Şimdi sıra detaylı analizleri yapmakta!
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!