Aslında Dijital pazarlamacıların A/B Testi hakkında bilmesi gereken pek çok özellik vardır. Dijital pazarlamacılar performansa çok önem verir ve dijital pazarlamacıların bir diğer görevi de web sitesi optimizasyonu. Bu yüzden dönüşüm oranı optimizasyonu dijital pazarlamacılar için en önemli strajelirden biri haline geldi. Dönüşüm oranı optimizasyonu ROI (yatırım getirisi) ile ilgili en alakalı metrik de diyebiliriz. Dönüşüm oranı optimizasyonu için yapabileceğiniz en önemli strajilerden biri web sitenizde a/b testi yapmak. A/b testinin anlamını kısaca ifade etmek gerekirse 2 farklı alternatif tasarım arasında hangisinin web sitenizin kullanıcısına göre daha iyi dönüş aldığına karar vermek diyebiliriz. Pazarlamacının a/b testi hakkında bilmesi gereken 10 kural:
Her pazarlamacının hedef kitlesini anlamak için yaptığı araştırmalardan biri demografi çıkarmaktır. Hedef kitle hangi yaş aralığında, hangi cinsiyetten gibi sorulara cevap verirler ve buna göre aksiyon almak isterler. Evet, bu yöntem hala doğru; ama unutmamak gerekir ki dijital dünyada her aksiyon bir veridir ve artık verilere göre karar verilebilir. Bu verilerle hiç beklemediğiniz sonuçlar çıkabilir.
A/b testi bir karşılaştırma yöntemidir. Bu yüzden karşılaştırabileceğiniz daha önceki verilere dayanarak bir referans noktası belirleyin. Eğer şimdi olan dönüşüm oranını bilmiyorsanız bir iyileşme olup olmadığını nereden bilebilirsiniz?
Eğer bütün dönüşüm optimizasyonu çalışmaları her web sitesi için geçerli olsaydı, hiçbir zaman test yapmaya gerek kalmazdı. Evet, belli başlı kalıpların bütün web sitelerinde yapılması faydalı olur ama her şeyin değil. Ne olursa olsun dönüşüm optimizasyonu için en sağlıklı yol kendi özgün içeriğinizle yapmak.
Web sitenizi test ederken sadece 1 değişkeni kullanarak test edin. Eğer birden fazla değişken kullanırsanız, olumlu ya da olumsuz değişikliğin hangi değişkene bağlı olduğunu çözemezsiniz. Örneğin, buton rengi değişikliğini denemek istiyorsanız sadece butonun rengini değiştirin başka bir şeyi değil.
A/b testi için aşağıdaki metrikleri düşünmeniz gerekir.
İnsanların istekleri sürekli değişebilir, ilk yaptığınız testler başarılı olmayabilir ama hedefinizi unutmamanız gerekir. Her zaman dönüşüm odaklı çalışmalar yaparsanız bu konuda bir süre sonra uzmanlaşırsınız.
Anketin pazarlamacılar için her zaman bir önemi vardır; ama anketi yapan kişiler her zaman dürüst olmayabiliyorlar. Bu yüzden web analiz araçları daha doğru sonuçlar verecektir anketlere göre.
Dönüşüm optimizasyonu ile ilgili hedeflediğiniz ölçütü unutmamaya dikkat edin. Sosyal ağlarda paylaşım, tıklama oranları, mail açılma oranları değil sizin hedefiniz dönüşümse bu metriğe odaklanın.
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!