E-Ticarette Başarılı Olmak için 18 İpucu

Tüketicilerin her geçen gün e-ticaret sitelerine daha çok yönelmesi sektörün daha da büyümesine neden oluyor. Sektörün bu denli hızlı büyümesi tüketiciler için bir çok sorunu yanında getiriyor ve tüketiciler bu sorunları için çeşitli çözümler talep ediyor. Tüketicilerin sorunlarına çözümler üretebilen e-ticaret siteleri başarılı olurken, çözüm üretmekte sorun yaşan e-ticaret siteleri müşterileri kaybediyor. E-ticaret sitelerinin başarılı olmaları için web sitelerinde dikkat etmeleri gereken unsurlara birlikte bakalım:

1) Ürün İçerik Sayfası

Ürün içeriklerinin, ürünün özelliklerini objektif ve net olarak aktarılması gerekiyor. Ürün ile ilgili ihtiyaç duyulacak tüm bilgilerin ürün içeriğinin yer alması tüketicinin kafasında soru işaretleri kalmasını önleyerek ve satışın gerçekleşmesine büyük ölçüde katkı sağlar. Ayrıca zengin ürün içeriği SEO anlamında da bir çok ihtiyacı karşılamaya yardımcı olur.

2) Ödeme Yöntemleri

Ödeme yöntemlerinin çeşitliliği bir e-ticaret sitesi için her zaman avantaj. Kredi kartının yanına sıra havale ile ödeme, kapıda ödeme, mobil ödeme gibi ödeme çeşitlerinin olması müşteri kayıplarını azımsanmayacak oranda düşürür.

3) Soru – Cevap

Ürün detay sayfalarında detaylı bilgiler verilmiş olsa bile müşterilerin akıllarına ürün, kargo veya ödeme yöntemleri ile ilgili takılan sorular olabilir. Bu sorunların web sitesi üzerinde cevaplanması müşteri memnuniyetini arttırır.

4) Ekstra Masraflar

Müşterilerinize siparişleri için ekstra gizli masraf çıkartmak potansiyel müşterinin e-ticaret sitesinden çıkmasına sebep olabilir. Kargo ücreti, kapıda ödeme ücreti gibi ücretleri için ürün detay sayfasında, sepet sayfasında ve ödeme sayfasında mutlaka bilgilendirmeler yapmanızı tavsiye ederiz.

5) Video İçerik

Son dönemde çok popüler olan video içerikler ile müşterilerinizin daha fazla detay verin. Bir tüketici ürünlerini satın almadan önce Youtube gibi kanallar üzerinden ürün videolarını inceliyor.

6) Üyelik

Müşterileriniz için üyeliği zorunlu bir hale getirmeyin. Üyeliksiz alışveriş müşteriniz için satın alma sürecini kolaylaştıracak ve süreci hızlandırır. Üyelik sistemini sipariş iptali, ürün iadesi gibi aşamalar veya kupon ve hediye konuları için zorunlu hale getirebilirsiniz.

7) Ürün Görselleri

Ürün görsellerin satın alma sürecinde tüketiciler için büyük önem taşır. Ürün görsellerinin kesinlikle birden fazla olması, olabildiğince yüksek kalitede ve rahatlıkta büyütülebilir olması gerekir. İmkanınız var ise 360 derece ürün tanıtımı yaparak müşterileriniz ürünü daha iyi incelemesini sağlayabilirsiniz.

8) Mobil Uyumlu Tasarım

Mobil çağı yaşadığımız şu dönemde tüketiciler web sitelerini bir çok farklı cihaz üzerinden ziyaret ediyor. o nedenle web sitenizin tüm cihazlar ile uyum sağlayacak şekilde mobil uyumlu (responsive) bir tasarımı olmalı.

9) Canlı Sohbet

Yapılan araştırmalara göre özellikle ödeme sürecine gittikçe gelen canlı sohbet özelliği e-ticaret sitelerinde çok olumlu sonuçlar gösteriyor. Müşterilerinizin soru aynı anda cevaplamak veya oluşabilecek çeşitli sorunlar karşısında müşterilerinizin karşında bir muhatap bulabilme hissi onların satın alma süreçlerini hızlandırır ve müşteri memnuniyetini arttırır.

10) Ürün Puanları ve Yorumları

Ürün yorumları ve puanlama sistemi sayesinden müşterilerinizin ürünü kullanan kullanıcıların fikirleri almasını sağlayabilir veya benzer ürünleri karşılaştırmasına yardımcı olabilirsiniz.

11) Site İçi Arama

Site içi aramanın düzgün çalıştığına emin olun. Bir çok tüketici bir web sitesinde kısıtlı bir süre kalır ve aradığı ürüne kategoriler arasında dolaşıp ulaşmaktansa arama yaparak hızlı bir şekilde ulaşmak ister.

12) Sürprizler

Sürpriz indirimler ve sürpriz kampanyalar ile müşterilerinize çeşitli fırsatlar yaratın.

13) Blog

E-ticaret siteniz için bir blog oluşturun ve blogunuzun içinde çeşitli pratik bilgilere, ürün tanıtımlarına ve ürün incelemelerine yer verin. Bu bilgiler ile tüketiciler ile etkileşime geçin.

14) Kargo

Kargo sürecini olabildiğince hızlandırmaya çalışın ve çeşitli kargo seçenekleri ile müşterilerinize alternatifler sunun. İnsanlar satın aldıkları ürünlerin bir an önce ellerine geçmesini ister.

16) Sosyal Medya

Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanın ve tüketiciler ile sosyal medya üzerinden etkileşime geçin. onların sorularını sosyal medya üzerinden hızlı bir şekilde yanıtlamanız sizin için ekstra puan olur. Ayrıca çeşitli fırsatları ve kampanyaları duyurmak için çok ideal bir alan olduğunu unutmayın.

17) E-posta Pazarlaması

E-posta pazarlaması ile ürün önerileri, sepette kalan ürün hatırlatması ve kampanya duyuruları yaparak müşterileriniz ile sürekli etkileşimde kalın.

18) Google Ads Reklamları

Google Ads reklamları aktif bir şekilde kullanın. Bir çok e-ticaret sitesi artık birbirinin aynı ürünlerin satışını gerçekleştiriyor. Rekabetin bu kadar yoğun olduğu bir ortamda Google Ads ile rakiplerinizin önüne geçerek müşterilerinizin sizi daha kolay bulmasını sağlayın. Ayrıca Google Ads alışveriş reklamları gibi çeşitli kampanya türlerini aktif bir şekilde kullanın.

Anahtar Kelime Planlayıcıyı Kullanmanız İçin 5 Neden
Tıklama Oranı Raporlarında Neye Dikkat Edilmeli?
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!