Google Ads Genişletilmiş Metin Reklamlar Tüm Reklamverenlere Açıldı!

2016 yılında Google Ads adına birçok yeni özellikle karşılaşıyoruz. Son konferasında Google, mobil öncelikli bir yapıya geçeceğini açıklamıştı ve bu konunun ilk adımlarından biri de genişletilmiş metin reklamlar. Genişletilmiş metin reklamlar mobil cihazlarda optimum performans sağlamak için tasarlanmış reklamlardır.

Google Ads genişletilmiş metin reklamlarını detaylı incelersek:

1- Bu zamana kadar bildiğimiz Google Ads metin reklamlarında tek bir başlık vardı, Google Ads genişletilmiş metin reklamlarda ise 2 adet başlık bulunuyor. Bu da reklamlardaki mavi bölümün arttığını ve daha dikkat çekeceğini gösteriyor.

2- Başlıklar 25 karakterden genişletilmiş metin reklamlarda başlık başına 30 karaktere çıktı. Reklam metni düşünürken karakter sınırına daha az takılacağız ve bu gelişme bizi daha fazla test yapmaya ve reklam metinlerini optimize etmeye itecek.

3- Mobil cihazlar için optimize edilmiş olduğundan metin reklamlarda mobil cihaz seçmek zorunda değiliz. Reklamları oluştururken Google Ads panelinde sağ tarafta hem masaüstü bilgisayarlar hem de mobil cihazlar için önizlemeyi görebilirsiniz.

4- Genişletilmiş metin reklamlarda görünen url’ler için “yol alanı” adı verilen yeni bir yapı ortaya çıktı bu yapıda, “/“ dan sonra 2 farklı kelime girebilirsiniz, bu yolları kullanmak zorunda değilsiniz; ama kalite puanı açısından kullanmanızı öneririz. Örneğin: www.ornek.com/dijital-pazarlama/ads burada “dijital pazarlama” ilk yol “ads” ise ikinci yol. Bu yollar en fazla 15 karakter olabiliyor. Bu özellik ile görünen url’ler alan adı bağımsız oldu bu da alan adı uzun olan markalar için dezavantaj olmaktan çıkması anlamına geliyor.

5- Genişletilmiş metin reklamlarda diğer metin reklamlara göre açıklama alanı 70 karakter yerine 80 karakter yani yazacak daha fazla alanımız var!

Google Ads genişletilmiş metin reklamları ile beklentilerimiz aşağıdaki gibi:

1- Bu reklamları ilk kullananlar kazanacaklar, çünkü tıklama oranlarını (CTR) gözle görülebilir şekilde artacaktır.

2- Organik trafik düşerken Google Ads trafiği artabilir. Özellikle 2 başlık olması mobilde organik sonuçları daha fazla aşağı atabilir. Bu dönemde özellikle SEO çalışmaları gerçekleştiren siteler için bu oranı dikkatli incelemenizi öneririz.

3- Tıklama oranlarının artması kalite puanını etkileyebilir ve bu yüzden ortalama tıklama başı maliyetleri (Avg. CPC) düşebilir. Daha az maliyet ile daha fazla ziyaret alabilirsiniz.

Mobil Sitelerde Yapılan 5 Kullanıcı Deneyimi Hatası
E-Ticaret Sitelerinin Müşterilerini Tutmaları İçin 12 İpucu
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!