Google Ads, ülkemizde neredeyse e-ticaret ve online iş yapan her kurucunun ve dijital pazarlama uzmanının kullandığı bir platform. Yeni bir Search (Arama) kampanyası oluştururken, Google’ın varsayılan olarak seçili getirdiği bazı ayarları fark etmemiş olabilirsiniz. Bu gizli ya da gözden kaçan ayarlar, kampanya performansınızı ciddi ölçüde etkileyebilir. Özellikle kısıtlı bir bütçeniz varsa ve reklam harcamalarınızı olabildiğince verimli kullanmak istiyorsanız, bu ayarlara dikkat etmeniz önemli. Aşağıda, Google Ads Search kampanyası oluştururken mutlaka göz atmanız gereken 4 kritik ayarı sizin için detaylı olarak inceledik.
Google Ads arama ağı kampanyalarında, varsayılan olarak Google arama ağı iş ortakları seçili gelir. Bu ağ, Google dışındaki bazı partner siteleri (örneğin farklı arama motorları veya Google ile anlaşmalı web siteleri) kapsar. İlk bakışta Daha fazla görünürlük, daha fazla potansiyel müşteri gibi görünebilir ve seçmek mantıklı olabilir. Ancak küçük bir bütçeyle başlıyorsanız, Google Search Partners ağı zaman zaman daha düşük kalite skorlu tıklamalar getirme ihtimali çok yüksek. Web sitenizin dönüşüm oranları da Google’ın ana arama ağına kıyasla düşük kalabilir. Ürününüzde her şey yolunda iken hata arama olasılığınız yüksek olur.
Arama kampanyası oluştururken, Google Display Network seçeneğinin de varsayılan olarak işaretli olduğunu görebilirsiniz. Display ağı, görsel banner reklamları ve farklı formatları içerir. Ancak siz bir arama kampanyası kurguluyorsanız, Display ağına açılmanız bütçenizi çok hızlı harcayabilir ve hedeflediğiniz kitlenin dışında çok fazla kişiye ulaşmanıza neden olur, tıklama oranlarınız düşer ve reklamlarınızla ilgili sıkıntı olduğunu düşünebilirsiniz.
Google, yeni bir kampanya oluştururken konum hedeflemesi olarak varsayılan şekilde All countries and territories yani Tüm ülkeler ve bölgeler seçeneğini işaretler. Bu da reklamlarınızın tüm dünyada gösterilmesine yol açar.
Örneğin siz sadece Türkiye’deki potansiyel müşterileri hedeflemek istiyorsanız, reklamlarınızın ABD, Almanya, İtalya hatta dünyanın dört bir yanında gösterilmesi hem maliyetleri yükseltir hem de kaliteyi düşürür. Tıklama başına maliyet (CPC) artar, ancak dönüşümleriniz düşük kalır.
Bir başka gözden kaçan nokta da konum seçenekleri. Varsayılan olarak Presence or interest (people in, regularly in, or who’ve shown interest in your targeted locations) yani Hedeflediğiniz konumlarda bulunan, düzenli olarak bulunan veya bu konumlara ilgi gösteren herkes seçilmiş olarak gelir. Bu ayar, belirtilen konumun dışında olan ancak o konumla ilgilenen kullanıcıları da kapsar.
Örneğin, İstanbul’da hizmet veren bir restoranın kampanyasını yapıyorsunuz. Presence or interest seçili olursa, yurt dışından veya Türkiye’nin başka şehirlerinden İstanbul’a ilgi duyan (örneğin turistik gezi planlayan) pek çok kişi de reklamınızı görebilir. Bu durum istenmeyen tıklamaları artırabilir ve bütçenizi gereksiz harcayabilir ve optimizasyonlarını olumsuz etkileyebilir.
Google Ads, arama kampanyası oluştururken, varsayılan olarak Broad match yani geniş eşleme seçeneğini önerebilir. Geniş eşleme anahtar kelimeler, ilgili pek çok sorguda hatta çoğunlukla alakasız aramalarda reklamınızı gösterebilir. İlk bakışta daha fazla kişiye ulaşmak cazip gelebilir, ancak özellikle kısıtlı bir bütçeyle yola çıkıyorsanız, beklediğinizden çok daha yüksek reklam harcamasıyla karşılaşabilirsiniz. Geniş eşleme, aradığınız konuyla uzaktan ilgili olabilecek pek çok sorguda da reklamlarınızı gösterebilir ve dönüşüm oranı düşük boşuna tıklama alabilirsiniz.
Unutmayın, Google Ads’i kurgularken en önemli şey, hedef kitlenizi olabildiğince net belirlemek ve bütçenizi ona göre yönetmek. İlk kampanya ayarlarında Google’ın varsayılan olarak sunduğu bu seçili ayarlar, hızlı başlangıç için düşünülmüş olabilir, ancak her işletme ve her bütçe için uygun olmayabilir. Daha dar, net ve optimize bir şekilde başlamanız, uzun vadede size çok daha doğru veri ve daha iyi kampanya performansı sunacaktır.
Bu gizli ayarları düzenlemek, kampanyanızın başlangıç maliyetlerini kontrol etmenin yalnızca ilk adımı. Kampanyalarınıza başladıktan sonra da haftalık veya günlük bazda şu alanlara mutlaka bakın:
Düzenli bir takip, Google Ads kampanyalarınızın sürekli iyileşmesini sağlar ve paranızı gerçekten değer katan tıklamalara yönlendirmenize yardımcı olur.
Hedefiniz büyümek ise Google Ads'te doğru stratejik adımları atmak çok önemli. Formu doldurun sizi arayalım stratejinizle ilgili konuşalım!