Google Ads’te Yardıma İhtiyacınızın Olduğu 9 Gösterge

Bir e-ticaret siteniz var ve pazarlama mı yapmak istiyorsunuz? Sitenizde her şey yolunda ise Google Ads’le başlayabilirsiniz. Peki Google Ads’te yeni misiniz? Bazı nedenlerden dolayı Google Ads’te yardıma ihtiyacınız olabilir. Peki Google Ads’te yardıma ihtiyacınız olan göstergeler neler derseniz, o göstergeler:

1) Google Ads hesabınız düzenli değil

Google Ads performansın çok net ve düzenli bir şekilde takip edilebildiği performans pazarlama araçlarından en önemlilerinden biri. Google Ads hesabınız var ve bütün kampanyalarınız, reklam gruplarınız, anahtar kelimeleriniz yani hesap kurgunuz dağınık ise Google Ads hesap yöneticisi, bir dijital pazarlama uzmanı ile görüşmenizde fayda var. Dağınık hesabınız olduğunu aşağıdaki maddelerle anlayabilirsiniz:

–  Çok fazla anahtar kelime yüklü reklam grupları: Bir reklam grubunuzda 25’den fazla kelime varsa, reklam alakalık düzeyi düşer ve optimizasyon yapmak için daha fazla zaman harcamak zorunda kalırsınız. Reklam metniniz ile anahtar kelimelerinizin birbiri ile alakalı olduğuna emin olmalısınız, eğer reklam grubunuzda gereğinden fazla anahtar kelimeniz varsa bu reklam metni ile alakalı düzeyini düşürerek kalite puanlarınızı da etkiler.

–  Alakasız gruplama: Yukarıdaki madde gibi bir reklam grubuna çok fazla anahtar kelimesi eklenmesi de bu duruma girer ama bunun dışında da Google Ads hesap yapısıyla da alakası var. Google Ads kampanya kurgusunun web sitenizle alakalı olmalı ve doğru anahtar kelimelerin doğru açılış sayfasına gitmesi gerekir.

–  Yüksek sayıda kampanya ve/veya reklam grupları: Eğer büyük bir e-ticaret sitesi değilseniz, hesabınızda yüksek sayıda kampanya ve/veya reklam grubunun olması optimizasyon yapmanızı zorlayabilir ve bütçeniz kısıtlıysa belki de iyi performans gösterecek kampanyalar kötü performans gösterebilir.

2) Bir Google Ads hesabı aldınız ya da baştan kurgulamak zorundasınız

İki senaryoda da bir dijital pazarlama ve Google Ads hesap optimizasyonu stratejisi belirlemeniz gerekiyor.

Eğer, bir Google Ads hesap yöneticisinden hesabı devraldıysanız, nasıl bir optimizasyon yapmanız gerekitiğini belirlemeniz gerekir. Geçmiş değerlere bakmanız gerekir ki bu değerler, tıklama oranı (CTR), edinme başı maliyet (CPA), kalite puanları (quality score), ortalama pozisyon (average position) gibi birçok metriğe bakarak, Google Ads hesabının bulunduğu endüstriye göre gerçekçi hedefler belirlemelisiniz. Hesabı devraldıktan sonra temel kurulumlara da bakmak gerekir, örneğin Google Ads dönüşüm kodu düzgün çalışıyor mu, bir mobil strateji var mı? gibi sorulara da cevap bulmak çok önemli.

Eğer, baştan bir Google Ads hesabı kuruyorsunuz, kurguyu ve stratejiyi düzgün belirlemek temelleri sağlam ve optimizasyonu rahat yapılabilen bir hesaba sahip olursunuz. Unutmamanız gereken bir şey var ki bütün sektörler için uygulanması gereken Google Ads hesap kurgusu farklıdır bu yüzden bir yardıma ihtiyacınız olabilir.

3) Tıklama Oranlarınız (CTR) Düşükse

Google’ın yaptığı analizlere göre ortalama tıklama oranı arama ağında %2 civarında. Bunun anlamı Google’da aldığınız her 100 gösterimden web sitenize 2 tıklama geldiğidir.

Peki tıklama oranı %2 ise sizce bu iyi mi? Çok da iyi değil, bu oranlar her sektöre göre değişkenlik gösterebilir. Ama bilinen bir şey var ki, tıklama oranı, reklamınızın ortalama pozisyonuna göre ciddi bir değişkenlik gösterir. Aşağıda Wordstream’in yaptığı bir grafiği görebilirsiniz:

Tıklama oranı (CTR) ile ilgili bir başka önemli konu da tıklama oranının, kalite puanına etki ediyor olması. Bu yüzden kalite puanını yüksek tutarak, maliyetleri azaltmak adına tıklama oranını yüksek tutmak için reklam metinleri gibi tıklama oranını etkileyen faktörlerde düzenlemeler yapmanız gerekir.

4) Google Ads dışında, sosyal medya, seo, içerik pazarlaması gibi birçok kategoriden de sorumlusunuz

Her şeyi yapmak bazen odaklanılamadığı için hiçbir şeyi yapamamak da olabilir. Google Ads hesabına tam odaklanılamadığı için binlerce TL zarara girebilirsiniz. Google Ads'le ilgili en önemli sorunlardan biri bir kere kurup sonra bakmamazlık yapamazsınız, bir çocuk gibi sürekli ilgilenmeniz ve optimize etmeniz gerekir.

5) Ortalama Kelime Kalite Puanınız 5 veya 5’in altında

Kalite puanı, Google’ın 1 ile 10 arasında ölçü verdiği çoğu dijital pazarlamacı için bir gizem olan metriklerden biri. Kalite puanının yüksek olması çok önemli çünkü bu sayede Google’da üst sıralarda çıkarken daha az ödersiniz.

Kalite puanını artırmanın bazı bilinen yöntemleri var, bunlar anahtar kelime alakalılığı, tıklama oranı, açılış sayfası gibi. Kalite puanı çok önemli olsa da yüksek tutmak ve kontrol sağlamak zor olabiliyor. Eğer Google Ads hesabınızdaki çoğu anahtar kelimenin kalite puanı 5 ve 5’in altındaysa yardıma ihtiyacınız var demektir.

6) Dönüşümleriniz iyi olmamasına rağmen bütçenizi aştıysanız

Google Ads bildiğiniz gibi performansın en iyi ölçülebildiği dijital pazarlama araçlarından biri ve eğer harcadığınıza dönüş olarak zarar etmeye devam ediyorsanız bir problem olabilir.

Google Ads’in kendi şirketleri için iyi çalışmadığını düşünenle aşağıdaki hataları yapıyor olabilirler:

– Reklam kampanyalarınız hem arama ağı hem de Google görüntülü reklamcılık ağına mı ayarlı?

– Negatif kelime ayarlaması yapmadan geniş eşlemeli anahtar kelimeler kullanıyorsunuz?

– Sizin için anlamlı olmayan saatlerde de reklamlarınız yayınlanıyor mu?

– Dönüşümleri takip etmiyor musunuz?

7) Yeni şeyler denemekten korkuyorsanız

Google Ads hesap yöneticilerinin analitik, yaratıcı ve yenilikten korkmayan kişiler olması gerekir. Eğer Google Ads’te yeni çıkan bir özelliği hemen uygulamaya başlarsanız her zaman avantajlı olursunuz o özellikle ilgili. Bu yüzden Google Ads’in kendi blogunu ve bu konuda yazı yazan birçok blogu okuyarak yenilikleri takip edebilirsiniz. Takip etmezseniz, sürekli değişen Google Ads dünyasında kendinizi kaybedebilirsiniz.

8) Google’ın optimizasyon önerilerine güveniyorsanız

Google Ads, optimizasyon konusunda iyi olsa da unutmamanız gerekir ki sektrö dinamiklerine sahip olan sizsiniz bu yüzden sadece Google’ın kendi optimizasyon önerilerini uyguluyorsanız Google Ads hesap uzmanına ihtiyacınız var demektir.

E-ticaret Sitelerinde Dönüşüm Oranı Optimizasyonunu Kötü Etkileyen 5 Neden
Küçük İşletmelerin Google Ads ile Problem Yaşamalarının Nedenleri
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!