Dönüşüm Optimizasyonu için 7 Metrik

Dijital pazarlama uzmanının yapması gereken en önemli işlerden biri de web sitesinin dönüşlerini takip etmektir. Bu dönüşleri takip etmek için belli metrikleri baz almak gerekir. Bu metrikler:

1) Trafiğinizin kaynağı (Source / Medium):

    1. Arama motorlarından gelen: Trafiğinizin büyük bir kısmı arama trafiği ile olacaktır. Arama motorundan gelen trafik organik ve ücretli olarak 2’ye ayrılır.
    2. Direkt gelen: Bu kullanıcılar sitenizin ismini yazıp direkt siteye gelen kişiler.
    3. Referans yoluyla gelen: Bu kullanıcılar ise sitenizin linklerine başka siteden görüp, linke tıklayarak gelen kişiler.

2) Yeni Kullanıcılar (New Visitor):

Sitenize ilk defa gelen ziyaretçi ile eskiden gelen ziyaretçinin web sitenizin üzerindeki davranışları farklıdır. Bu yüzden web sitenizdeki dönüşümleri izlerken yeni ve eski ziyaretçi ayrımına bakmanız faydalı olabilir. Bu sayede sitenize gelen ziyaretçiler için özel bir çalışma yapabilirsiniz.

3) Geri Gelen Kullanıcılar ( Returning Visitor):

Bir kullanıcı sitenizi yeniden ziyaret etmiş ise, web sitenizde ilgisini çeken bir şeyler var demektir. Eğer dönüşümler bu kullanıcılardan düşük ise, sorunun nerede olduğunu dönüşüm hunisinden saptamak gerekir.

4) Ziyaret başına değer:

Bu metrik ziyaret sayısının gelire bölünmesiyle hesaplanır. Mesela günlük geliriz 1000 TL ve ziyaret sayınız 500 ise, ziyaret başına değeriniz 0.50 TL’dir.  Bu metrik sayesinde sitenize gelen kullanıcıların sizin için ortalam değerini bulabilirsiniz; fakat hesaplarken dikkat etmeniz gerekir. Bazen yapılan reklam kampanyaları bu değeri etkileyebilir.

5) Satış başı maliyet (cost / conversion):

Bu değer genelde karşımıza Google Ads panelinde çıkar. Fakat yapılan her dijital kampanya için çeşitli izleme yöntemleriyle takip etmek dijital pazarlama performansının değerlendirmek açısından büyük yarar sağlar. Bu sayede kampanyalarınızı optimize edebilirsiniz.

6) Hemen çıkma oranı (bounce rate):

Web analistleri ve dijital pazarlamacılar tarafından takip edilmesi gereken en önemli bir diğer metrik de hemen çıkma oranıdır. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse dönüşümler o kadar düşük olur, bu da web sitenizdeki hemen çıkma oranı yüksek olan sayfaları kullanıcı davranışlarına göre optimize etmeniz anlamına gelir.

7) Çıkış sayfaları:

Bu sayfalar, kullanıcıların web sitenizde en son bulunduğu sayfalardır, bir anlamda eğer teşekkür sayfası yani hedef sonucunda gelen bir sayfa değilse, hemen çıkılan sayfalardır. Bu sayfaları inceleyerek belki de hiç beklemediğiniz sayfalarda çıkış oranlarının yüksek olduğunu görebilir ve sitenizi ona göre optimize edebilirsiniz.

Dijital Pazarlamanın Geleceği
Google Ads’te En Çok Yapılan 5 Hata
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!