Dönüşüm Oranı Optimizasyonu 101

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu 101 ile dönüşüm optimizasyonuna girişe hazır mısınız? Dijital pazarlamanın vazgeçilmezlerinden dönüşüm oranı optimizasyonu eğer ne yaptığınızı biliyorsanız tahmin ettiğiniz kadar da zor değil. Bu zamana kadar genelde uzman yazıları yazıyorduk ama işin temelini unutmamak gerekir. Dönüşüm oranı optimizasyonunun temel kuralları:

1) Hedeflerinizi ve Müşterilerinizi Bilin

Bir işiniz ve işinizle alakalı web siteniz varsa, web siteniz yoluyla bir şeyleri başarıp geliştirmek isterseniz. Peki ne yapmanız gerekir? Web sitenizde dönüşüm oranı optimizasyonu yapmadan önce hedeflerinizi belirlemeniz gerekir. Çünkü, hedeflerinize göre optimizasyon ve dijital pazarlama stratejiniz şekil değiştirir. Temel olarak hedeflerinizi aşağıdaki gibi listeleyebiliriz:

– Markanızın veya şirketinizin bilinirliğini yaratmak ve arttırmak

– E-posta listeniz için üye toplamak

– Hedef kitlenizden kişisel bilgilerini almak

– Ürün veya hizmet satmak

Yukarıdaki örneklerde olduğu gibi sizin için önemli olan hedefi belirleyin ve hangi başarıyı elde etmek istediğinize karar verin. Bu sayede neyi ölçümleyebileceğinizi bilerek dönüşüm oranı optimizasyonu yapabilirsiniz. Tabi hedefinizi belirlerken, hedefteki potansiyel müşterilerinizi de bilmeniz gerekir.

2) Problemlerinizi Bulun

Bir amacınız varsa o amaca giderken web sitenizde nelerin gerektiği gibi çalışmadığını bulmanız gerekir. Bu yüzden kendizini aşağıdaki gibi sorular sormanız gerekir:

– Web siteme gelen kullanıcılar neden e-mail listeme e-maillerini bırakmıyorlar?

– Ürün sayfama gelen kullanıcılar neden satın almadan web sitemden ayrılıyorlar?

– Potansiyel müşteriler neden sepetten ayrılıyorlar?

Tabi sorular işinize göre değişir. Bu sorulara cevap bulmak için Google Analytics gibi çeşitli web analiz araçlarını kullanabilirsiniz. Bu araçlar dönüşüm oranı optimizasyonu için çok önemlidir bu yüzden kurulumun doğru yapıldığından ve verileri doğru aldığından emin olmanız gerekir. Google Analytics size büyük resmi rahatlıkla gösterebilecektir, web sitenizde hangi sayfaların yeterince ilgi gördüğünü hangi sayfalarda çıkma oranlarının yüksek olduğunu vs.

3) Test Yapın, Ölçümleyin ve Tekrar Test Yapın

Şimdi hedeflerinizi biliyorsunuz, problemleri belirlediniz ve Google Analytics gibi çeşitli analiz araçları yardımıyla hedef kitleniz hakkında da bir fikriniz var. Sırada problemlere çözüm bulmak amacıyla test yapmakta. Web sitenizde test edebileceğiniz birçok bölüm var. Bunlar:

– Başlıklar:

Potansiyel müşterileriniz tarafından ilgi çekmek ve sonrasında dönüş almak istiyorsanız teste en başından başlamanız gerekir. Yani başlıklardan. Ziyaretçilerinizin web sitesine gelir gelmez ilk dikkatini çekeceği şey başlık olacaktır. Bu yüzden burada ürün, hizmetinizi, kullanıcıya nasıl fayda sağlayacağınızı açık ve net bir biçimde belirtmeniz gerekir.

Başarılı başlığa aşağıdaki sorulara cevap vererek ulaşabilirsiniz:

Başlığa çok tıklanıyor mu?
Bu başlık sayesinde sosyal medyada çok paylaşım aldınız mı?
Başlık sayesinde hedeflenen değere ulaşılabildi mi?

– Kullanıcı Deneyimi:

Kullanıcılar web sitesine gelir gelmez amaçlarına hızlı bir şekilde ulaşmak isterler. Bu yüzden kullanıcıları bu bilgilere hızlıca ulaştırmak, web sitenizi kullanıcı alışkanlığına göre tasarlamanız gerekir.

Bu da şu anlama geliyor, site içi arama motorunun butonundan, kategori yapısına oradan buton büyüklüğü ve metnine kadar her şeyi düşünmeniz gerekir. Ayrıca günümüzde birçok kullanıcının akıllı telefonu olduğunu düşünürsek bu tasarımı aynı zamanda mobil cihazlar için de düşünmeniz gerekir.

– Formlar:

Formlar hakkında bir şey söylemek gerekirse, hiçbir kullanıcının form doldurmaktan hoşlanmadığını söyleyebiliriz. Bu yüzden formlarla ilgili bir hedefiniz varsa, form yapınızı mümkün olduğunca basit yapın diğer bilgileri sonrasında çeşitli kampanyalarla alabilirsiniz.

– Harekete geçirici buton:

Dönüşüm oranı optimizasyonu kapsamında en önemli kurallardan biri web sitenize gelen kullanıcıyı istediğiniz sonraki adıma (sepete ekleme, üye olma, dosya indirme gibi) ilerletmektir. Bunun için de en önemli öğleden biri harekete geçirici butondur. Temelde bu butonda olması gerekenler:

– Bir sonraki hareketle ilgili netlik

– Kullanıcının aksiyon alması için kolay anlatım

Bu metinleri test ederek kitlenize en uygun metni ve tarzı bulabilirsiniz.

Google Analytics ile Web Sitesi Kullanıcılarını Takip Etmek için 7 Önemli Metrik
Google Adwords Kampanyası Açarken Dikkat Etmeniz Gerekenler
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!