Google Adwords Kampanyası Açarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Google Ads kampanyası açarken belirli kriterlere dikkat etmek gerekmektedir. Google Ads hesap yöneticileri genelde, anahtar kelimeler ve reklamlara yönelirler. Bu 2 etmen yeterince vakit alırken, kampanya ayarlarını arka planda bırakabilirler. Kampanya ayarları çok fazla vakit almasa da yapılan yanlış bir ayarlama hesabınızı olumsuz etkilerken, verimsiz bir biçimde para harcamanıza sebep olabilir.

Aşağıda sizin için temelde dikkat etmeniz gereken Google Ads kampanya ayarlarını derledik:

1) Hedeflerinize uygun olan kampanya ayarını seçin

Google Ads’te birçok reklam çeşidi olduğu için bununla bağlantılı olarak da kampanya çeşitleri bulunuyor. Google Ads’te doğru dijital pazarlama stratejisi ve optimizasyon yapabilmek için doğru kampanya türünü seçmek önemli. Bu kampanya türleri:

–  Yalnızca arama ağı:

Reklamlar sadece arama ağında yapılan sonuçlarda gösterilir.

–  Yalnızca görüntülü reklam ağı:

Reklamlar sadece Google’ın görüntülü reklam ağında gösterilir.

–  Görüntülü reklam seçenekli arama ağı:

Reklamlar hem Google arama ağında hem de Google’ın görüntülü reklam ağında gösterilebilir.

–  Alışveriş:

Alışveriş kampanyaları perakende sektöründeki e-ticaret siteleri için olup, Google Arama Ağı’nda ürün hakkında bilgi verir. Bu reklam türü için Merchant Center hesabına sahip olmak gerekir.

–  Video:

Youtube’da gösterilen video reklamlar.

Kişisel tecrübelerimize dayanarak, “Görüntülü reklam seçeneli arama ağı” kampanya türünü kullanmamanızı öneririz, bu kampanya türü sizin optimizasyon yapmanızı zorlaştırır. Bizim önerimiz, arama ağı ve görüntülü reklam ağı için 2 farklı kampanya türü açarak, ayrı ayrı optimize etmeniz.

2) Arama Ağı İş Ortakları’nı Düşünebilirsiniz

Google ile iş ortaklığı yapan yüzlerce arama ağı bulunur. İlk etapta Google’ın Arama Ağı İş Ortakları’nı da kampanya ayarlarında dahil ederek, size faydası olup olmadığını inceleyip, inceleme sonrasında devam ya da arama ağı iş ortakları’na kapatma kararı alabilirsiniz.

3) Birden Fazla Dil Hedefleyin

Web siteniz Türkçe bile olsa, hedefleme ülkesini Türkiye yapıp, birden fazla dil hedefleyebilirsiniz. Emin olun Google’u diğer dillerde kullanan insanlar da çok.

4) Kampanya “Yer Hedefleme” Ayarlarınızı Mümkün Olduğunca Özelleştirin

Özellikle yerel bir işletme iseniz yer hedeflemede Google Ads kampanya ayarlarında yer hedeflemesi yaparken sadece Türkiye’yi hedeflemeyin. Mümkün olduğunca bulunduğunuz bölgeyi hedefleyin bu sayede daha verimli kampanyalar yapmış olursunuz. Ayrıca, tüm Türkiye hedefli kampanya yapıyorsanız, büyük şehirlere özel ilgi gösterebilirsiniz ya da satışın yoğunlukta olduğu bölgelerden.

5) “Standart” veya “Hızlandırılmış” reklam ayarlarından kendinize uygun olanı seçin

Kampanyanın “standart” ayarında, Google kampanya bütçesini gün içinde dağıtarak optimize eder, “hızlandırılmış” ayarda ise bütçeyi genelde günün başında bitirir. Belli bir trafik hedefiniz yoksa kampanya ayarlarında standart kampanyayı kullanmanızı öneririz.

6) Özel reklam yayını zaman planlaması kullanın

İş yerinizi Pazar günleri açmıyorsanız neden Pazar günleri reklam yapasınız ki? Reklam yayını zaman planlaması yardımı ile haftanın belirli gün ve saatlerinde tıklama başı maliyetlerinizi düşürebilir, hatta reklamlarınızı durdurabilirsiniz. Bu reklamını yaptığınız işe göre daha verimli kampanyalar yapmış olursunuz.

Yukarıdaki liste Google Ads’te kampanya oluştururken dikkat etmeniz gereken temel özelliklerden bazıları.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu 101
E-ticaret Siteleri için En Önemli Anahtar Performans Göstergeleri
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!