Yazımıza, Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedirnu anlatmadan önce, bir web sitesi ve dijital pazarlamacı için dönüşümün anlamını anlatarak başlayalım.
Bir web sitesinde dönüşüm demek, web sitesi yöneticilerinin / dijital pazarlama yapan kişilerin web sitesini ziyaret eden kişilerin, web sitesinde yapmasını istediği aksiyonlardır. Bu bir e-ticaret sitesi için satın alma yapılması olabilirken, bir blog için e-mail bırakma, bir portal için üyelik olabilir. Dönüşümleri Google Analytics 4 (GA4) gibi veri analizi araçlarından ölçüp takip edebilirsiniz.
Bu metrik bir ziyaretçinin web sitenize geldikten sonra başka bir sayfayı ziyaret etmeden çıkması oranıdır. Bu metriğe bakarak, dönüşüm oranı optimizasyonu yapılması gereken sayfaları belirleyebilirsiniz.
Bir ziyaretçinin sayfadan ayrılma oranıdır, sitedeki bütün sayfalarda bulunan bir değerdir. Teşekkürler sayfası dışında, çıkış oranının yüksek olduğu sayfalar var ise mutlaka incelemeye alınmalıdır.
Trafik kaynakları ve dönüşümleri kendi içinde değerlendirerek, hangi kaynaklardan sağlıklı dönüşüm alındığını görerek bu kaynaklara yatırım yapabilirsiniz.
Masaüstü dönüşümleriniz fazla iken mobil dönüşümleriniz düşük olabilir, dönüşüm oranı optimizasyonu yaparken mutlaka cihaz bazlı incelemek gerekir.
Web sitenize gelen ziyaretçilerin hangi tarayıcıdan geldiklerini inceleyerek, verilere bakarak dönüşümün iyi ve kötü olduğu tarayıcıları belirleyip bunun üzerine dönüşüm optimizasyonu yapabilirsiniz.
Dönüşüm oranı optimizasyonu için incelenecek onlarca veri ve metrik bulunuyor. Dönüşüm oranı optimizasyonu yapmak istiyorsanız yukarıdaki temel verilerden yararlanarak dönüşüm oranı optimizasyonuna başlayabilirsiniz.
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!