Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir?

Yazımıza, “Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir“nu anlatmadan önce, bir web sitesi ve dijital pazarlamacı için dönüşümün anlamını anlatarak başlayalım.

Bir web sitesinde dönüşüm demek, web sitesi yöneticilerinin / dijital pazarlama yapan kişilerin web sitesini ziyaret eden kişilerin, web sitesinde yapmasını istediği aksiyonlardır. Bu bir e-ticaret sitesi için satın alma yapılması olabilirken, bir blog için e-mail bırakma, bir portal için üyelik olabilir. Dönüşümleri Google Analytics 4 (GA4) gibi veri analizi araçlarından ölçüp takip edebilirsiniz.

Dönüşüm Oranı optimizasyonu ise;

  • Web sitesinin amaçları doğrultusunda sistematik bir biçimde dönüşümü arttırmak için yapılan çalışmalardır.
  • Kesinlikle veriye dayalıdır, yukarıda da belirttiğimiz gibi Google Analytics gibi veri analizi araçları sayesinde geçmişe dönük ziyaretçi davranışlarını sayfa bazlı ve dönüşüm yolu bazlı inceler.
  • Dönüşüm oranı optimizasyonunda belli makro ve mikro hedefler bulunur. Makro hedefler, bir ziyaretçinin bir ürün satın alması olurken, mikro hedef aynı ziyaretçinin 5 adet sayfa gezmesi olabilir.
  • Bir web sitesine ziyaretçi getirmenin birçok yolu bulunuyor ve emek harcanıyor. Dönüşüm oranı optimizasyonu yardımıyla siteye getirilen ziyaretçileri amaca daha uygun hale getirebilirsiniz.

Dönüşüm oranı optimizasyonu ne değildir?

  • Tahminlere dayalı değildir, her web sitesinin kendine has bir hedef kitlesi bulunur ve bu hedef kitlenin davranışlarına yani veriye göre dönüşüm oranı optimizasyonu yapılabilir.

Dönüşüm oranı optimizasyonunda bakabileceğiniz bazı temel metrikler:

Hemen çıkma oranı (bounce rate):

Bu metrik bir ziyaretçinin web sitenize geldikten sonra başka bir sayfayı ziyaret etmeden çıkması oranıdır. Bu metriğe bakarak, dönüşüm oranı optimizasyonu yapılması gereken sayfaları belirleyebilirsiniz.

Çıkış oranı (exit rate):

Bir ziyaretçinin sayfadan ayrılma oranıdır, sitedeki bütün sayfalarda bulunan bir değerdir. Teşekkürler sayfası dışında, çıkış oranının yüksek olduğu sayfalar var ise mutlaka incelemeye alınmalıdır.

Trafik kaynakları ve dönüşümleri:

Trafik kaynakları ve dönüşümleri kendi içinde değerlendirerek, hangi kaynaklardan sağlıklı dönüşüm alındığını görerek bu kaynaklara yatırım yapabilirsiniz.

Cihaz bazlı dönüşümler:

Masaüstü dönüşümleriniz fazla iken mobil dönüşümleriniz düşük olabilir, dönüşüm oranı optimizasyonu yaparken mutlaka cihaz bazlı incelemek gerekir.

Tarayıcı bazlı dönüşümler:

Web sitenize gelen ziyaretçilerin hangi tarayıcıdan geldiklerini inceleyerek, verilere bakarak dönüşümün iyi ve kötü olduğu tarayıcıları belirleyip bunun üzerine dönüşüm optimizasyonu yapabilirsiniz.

Dönüşüm oranı optimizasyonu için incelenecek onlarca veri ve metrik bulunuyor. Dönüşüm oranı optimizasyonu yapmak istiyorsanız yukarıdaki temel verilerden yararlanarak dönüşüm oranı optimizasyonuna başlayabilirsiniz.

Sepet Sayfasındaki Potansiyel Müşterilerin Psikolojisi
Google Ads’te Edinme Başı Maliyeti Düşürecek 9 Yöntem
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!