Google Ads’te Edinme Başı Maliyeti Düşürecek 9 Yöntem

Google Ads’te edinme başı maliyeti düşürecek 9 yöntem’e değinemden önce edinme başı maliyetin tanımıyla başlayalım. Edinme başı maliyeti (cost per acquisition – cpa), web sitenizde yaptığınız kampanyalar ile belirlediğiniz bir hedef için harcadığınız paradır. Edinme başı maliyeti (cost per acquisition – cpa) azaltarak, yatırım getirinizi (ROI) artırabilirsiniz.

Bir yerde dijital pazarlamacı olarak işe başladıysanız ilk yapacağınız şeylerden biri maliyetleri düşürmek olmalıdır. Çünkü, en kolay yapılabilecek stratejilerden biridir. Bu stratejilerden bazıları:

1) Mobil cihazlara reklam vermeyin:

Eğer web siteniz, mobil dostu değilse mobil cihazlara reklam vermenin de bir anlamı yoktur, çünkü web sitenize gelen ziyaretçi web sitenizi kullanışlı bulmadığı için satın alma yapmadan ayrılacaktır.

2) Google Ads kampanya ayarlarını düzenleyin:

Google Ads kampanyalarınızın doğru ülke ve doğru dile hedeflerinde olduğundan emin olun diğer türlü reklamlarınız alakasız yerlerde gösterilerek bütçenin boşa harcanmasına sebep olur.

3) Karsız olan bütün Google Ads kampanyalarını durdurun:

Son 3 ayda hiç gelir getirmemiş ya da zarara sokacak kadar az gelir getirmiş bütün kampanyaları, reklam gruplarını ve anahtar kelimeleri durdurun; ama durdurmadan önce şunu gözden kaçırmayın bu kampanya, reklam grubu ya da anahtar kelimeler başka dönüşümlere yardımcı olabilir iyi analiz etmeniz gerekir.

4) Yeniden pazarlama kampanyaları yapın:

Yeniden pazarlama (retargeting) yapmadığınız her an paranızı boşa akıtıyorsunuz demektir. Yeniden pazarlama web sitenize gelip, bir şey satın almamış kullanıcılar için markanızı hatırlatmak adına verimli bir yöntem. Her e-ticaret sitesinde günde birçok sepetten ayrılma vardır bu kişileri yeniden pazarlama (retargeting) yaparak satış yapmaya teşvik edebilirsiniz.

5) Her zaman sepetten ayrılan müşterileri hedefleyin:

Konu yeniden pazarlamaya gelince pazarlama yapabileceğiniz birçok yöntem var. Örneğin:

–  Web sitenizi ziyaret eden kişileri hedefleyebilirsiniz

–  Belli ürün ya da kategoriyi ziyaret etmiş kişileri hedefleyebilirsiniz

–  Satın alma için herhangi işlem yapmış ama satın alma yapmamış kişileri hedefleyebilirsiniz

Hedefleme stratejinizi belirlerken mutlaka sepetten ayrılan müşterileri hedeflemek için stratejinizi oluşturun bu kişiler dönüşüm hunisinde dönüşüme en yakın kişiler ve dönüşüm oranı tahmin ettiğinizden daha da yüksek olacaktır.

6) Takip problemi varsa en kısa zamanda çözün:

Dijital pazarlamanın en önemli ve güçlü yani performansının takip edilebiliyor olması. Eğer dijitalde yaptığınız kampanyaları takip edemiyorsanız, optimize de edemezsiniz anlamına gelir. Bu yüzden varsa performans takip sorunlarını en kısa zamanda çözerek optimizasyona başlayın.

7) E-posta listesinizi büyütün:

E-posta pazarlama yatırım getirisi (ROI) bakımından en verimli dijital pazarlama yöntemlerinden biri. Bu yüzden de e-posta listenizi ne kadar büyütürseniz, o kadar fazla gelir elde etme imkanınız olur. Ayrıca büyük bir e-posta listesi daha az Google ve Meta reklamı demektir çünkü zaten daha fazla kişi sizi biliyor demektir.

8) Web sitesinizdeki teknik sorunları çözün:

Araştırmalara göre e-ticaret sitelerinden alışveriş yapanların %79’u eğer e-ticaret sitesinde olumsuz bir deneyim yaşıyorsa, o e-ticaret sitesinden daha az ürün almaya eğilimli oluyorlar. Bu teknik sorunları:

–  Web sitesi hızı: Herkesin bildiği bir gerçek varsa yavaş web sitesinin kötü bir kullanıcı deneyimine sebep olacağı bu yüzden web sitenizin hızını mümkün olduğunca hızlandırın.

–  Mobil uyumluluk: Google Analytics 4 raporlarından da inceleyebileceğiniz gibi eğer belli cihazlarda dönüşüm oranı normalden çok daha fazla düşükse o cihazlarda teknik bir problem olabilir bu yüzden ayrıntılı inceleyip sorunu çözebilirsiniz.

–  Tarayıcı uyumluluk: Yine Google Analytics üzerinden hangi tarayıcılarda problem olduğunu yani dönüşüm oranlarının normalin altında olduğunu görebilirsiniz. Bu saeyde düzgün çalışmayan tarayıcılarda gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz.

9) Sepetten ayrılma oranını düşürün:

Statistia’nın yaptığı araştırmaya göre 100 sepete gelen müşteriden 68’i satın alma yapmadan ayrılıyor. Bu yüzden bu oranı mümkün olduğunca düşürmek sizin maliyetlerinizi azaltırken gelirinizi de artıracaktır. 

Yukarıdaki maddeler sizin maliyetlerinizi azaltırken, e-ticaret sitenizdeki kullanıcı deneyimini artırarak gelirlerinizi artmasına yardımcı olur. Bir dijital pazarlamacı olarak, dijital pazarlama stratejinize bu maddeleri eklemek size fayda sağlar.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu Nedir?
UTM Kodu Nedir?
DijitalKafa

Sizi Arayalım

Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!