Mobilin büyük önem kazandığı şu dönemlerde e-ticaret siteleri için mobil dönüşüm optimizasyonu çok daha önemli bir noktaya gelmiş durumda. Dijital pazarlama denilince ilk akla gelen internette reklam yayınlamak ve web sitesinde dönüşüm oranı optimizasyonu çalışması yapmak. Dijital pazarlama uzmanlarının sürekli dijital dünyada olan gelişmeleri takip etmeleri gerekir. Bu trendlerden biri de hiç şüphesiz ki mobil site dönüşüm oranı optimizasyonu. Bu yazımızda e-ticaret sitelerinin neden mobil sitelerini dijital pazarlama stratejilerinin başında getirmesi gerektiğini açıklayacağız:
Mobil siteniz yoksa e-ticaret gelirlerinizin büyük kısmını kaybediyorsunuz demektir. Otobüse, dolmuşa bindiğinizde ya da bir kafede otururken, yolda yürürken etrafınızı inceleyin; insanlar akıllı telefonlarından bir şeyler yapıyorlar değil mi? Hepsi olmasa bile bir kısmı internetten ürün bakıyorlar, hatta satın alma yapıyorlar. Günümüzde internetin mobil kullanım oranı masaüstü bilgisayarları geçmiş durumda. Bu yüzden tekrar söylüyoruz, insanlar mobil cihazlarından alışveriş yaparlar.
Bildiğiniz gibi mobil cihazlar, masaüstü bilgisayarlara göre çok çok daha küçük ekranlara sahipler. Bu yüzden de Google’da mobilde 1. sırada olmak masaüstü bilgisayarlara göre olmaktan daha önemli. Bir de Google Ads'te yapılan değişiklikleri düşünürsek! Google’da mobil arama sonuçlarında özellikle rekabeti yüksek olan anahtar kelimelerde, Google Ads ilk 4 arama sonucunu kapsıyor. Bundan dolayı çoğu zaman organik sonuçlar ekranın üst kısmında yani arama yapar yapmaz görünen sonuçlarda yer almıyor. Bu yüzden Google Ads dışında maksimum tıklama oranlarını istiyorsanız, mobil Google arama sonuçlarında 1. sırada olmalısınız. Diğer türlü büyük bir trafik ve satış hacmini kaçırıyorsunuz demektir.
Türkiye’de neredeyse herkesin akıllı telefonu bulunuyor ve bu akıllı cihazları genellikle her fırsatta (otobüste, birini beklerken vs.) kullanıyorlar. Bu durumlarda genellikle sosyal medya ve haber sitelerini gezseler de yoğunlukla yaptıkları önemli bir işlem daha var. Bu da e-postalarını kontrol etmek. İş ortaklarımızla yaptığımız araştırmalara göre pazarlama amaçlı atılan e-postaların çok büyük bir kısmı mobil cihazlardan açılıyor. Bu yüzden e-postalarınızın önizlemelerini yaparken, mobil öncelikli test etmenizi öneririz ve tabi e-postaların yönlendikleri açılış sayfalarını da.
Bu yazıda belirttiklerimiz mobil siteye neden ihtiyaç duymanız gerektiğinin nedenlerinden birkaçı. Bunun dışında unutmamanız gereken bir şey var ki, o da insanların mobilden bakıp masaüstü bilgisayar üzerinden de satın alabildiği. Bu yüzden mobil sitenize gelen bir ziyaretçi aradığı ürün / hizmet sizde olsa bile mobil siteniz olmadığı için bulamadıysa masaüstünden web sitenize büyük ihtimalle gelmez. Bu yüzden siz de trende ayak uydurun ve yapınızı mobil öncelikli olarak değiştirin.
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!