Bazen bir dikkatsiz sonucu bazense bilinçsizlik sonucu Google Ads kampanyası oluştururken yapılan hatalar yüzünden ciddi zararlar oluşabilir. Dijital pazarlama araçları arasında Google Ads mükemmel trafik kaynaklarında biridir. Bu nedenle bir çok dijital pazarlamacı Google Ads'i ana trafik kaynaklarından birisi olarak kabul eder. Ancak doğru şekilde oluşturulmayan Google Ads kampanyalarının sonuçları biraz pahalı olabilir. Neyse ki çoğu hatanın geri dönüşü kolayca yapılabilir.
Peki Google Ads kampanyası oluştururken yapılan hatalar nelerdir ve bunları nasıl düzeltebiliriz?
Google Ads bir kampanya oluştururken hedef kitlenize daha kolay ulaşabilmek adına size bir çok ayar arasında seçim yapmanızı ister. Doğru kampanya ayar seçimleri ile çok verimli kampanyalar oluşturabilirsiniz. İlk olarak yapmak istediğin stratejilere uygun kampanya türünü seçmelisiniz. Örneğin marka bilinirliği için yapacağınız çalışmalarda kesinlikle Görüntülü Reklam Ağı seçeneğini kullanmalısınız. Eğer Görüntülü Reklam Ağı’nda yayınlamaya uygun görselleriniz yoksa bile Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı Seçeneği ile seçerek Görüntülü Reklam Ağı’nda metin reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Kampanya ayarlarına gelince ise sizin için en doğru yer hedeflemesi yapmalısınız yapacağınız yanlış yer hedeflemesi veya gereksiz bir yer hedeflemesi ile bütçesini gereksiz bir şekilde tüketebilirsiniz.
Tam olarak bir Google Ads kampayası oluştururken yapılan hatalar arasında yer almasa bile devamında gelen hatalardan birisindir. Oluşturduğunuz kampanyanın Google Ads paneli ve Google Analytics paneli üzerinde takibini yapmayarak performansı ölçemez ve gerekli düzenlemeleri yapamazsınız. Kampanyalarınızı takip ederek gereksiz harcamalarınızın önüne kolaylıkla geçebilirsiniz.
Kampanyalarınızın altında yer alan reklamlarınız sizin hedef kitlelerinize mesajlarınızı taşır. Reklamlarınız içerisinde geçireceğiz geçireceğiniz mesajlar kullanıcıların reklamlarınızın tıklamasını doğrudan etkiler. Reklamlarınızda sizin ile bir alakası olmayan mesaj yayınlamanız reklamlarınızın tıklamasını arttırabilir ve gereksiz bir harcamaya gitmiş olabilirsiniz. Ayrıca reklamlarınızda verdiğiniz mesajın doğru olmadığı gören kullanıcılar hemen çıkma oranlarınızın yükselmesine neden olacaktır.
Son dönemlerde mobil trafiklerde ciddi artış yaşanıyor ve bir mobil çağa giriş yapıyoruz. Fakat hala mobil dönüşüm ile desktop dönüşümün oranları aynı düzeyde değil. Eğer kampanyalarınızda mobil ve desktop ayrımını yapmazsanız sizin ciddi bir bütçe kaybı olabilir. Bu nedenle kampanyalarınız sonucu gelen trafikleri doğru analiz ederek desktop ve mobil teklif stratejilerinizi düzenlemeniz gerekmektedir.
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!