Birçok e-ticaret sitenin veya internet üzerinden gelir elde eden web sitelerinin en büyük dijital pazarlama hatta genellikle pazarlama giderlerinin çoğu Google Ads'tir. Google Ads hesabını doğru ve optimize şekilde yönetmek yalnızca internet ortamında iş yapan web siteleri için çok ama çok önemlidir. Bu yüzden sizin için başarılı Google Ads hesap yöneticilerinin sabahları yönettikleri Google Ads hesaplarını açar açmaz yaptıklarını yazacağız:
Google Ads hesap yöneticileri gün içinde Google Ads hesaplarını sürekli kontrol etse ve güncellese de her sabah önceki gün olanları net ve özet şekilde görebilmek için hesapta anormal bir durum olup olmadığını kontrol etmelidir.
Limitsiz dijital pazarlama hatta pazarlama bütçesi diye bir şey yoktur. Her Google Ads hesap yöneticisinin aylık bütçe hedefleri vardır. Bu bütçeyi günlük olarak takip ederek harcamalarını kontrol edip, hedeflerini tutturmaları gerekir.
Diğer yazılarımızda da belirttiğimiz gibi dijital pazarlamanın bir diğer adı performans pazarlama. Yani yaptığınız dijital pazarlama adımlarının sonuçlarını net olarak ölçümleyebiliyorsunuz, özellikle de e-ticaret siteleri için. Google Ads hesabında belirlenen dönüşümleri her gün takip etmek, her zaman reklam performansını optimize edebilmek için faydalıdır.
Google Arama Ağı Reklamları için negatif kelime ekleme – özellikle geniş eşleme kullanılıyorsa (önermediğimiz bir anahtar kelime eşleme türü) – harcamaları azaltmak için büyük önem taşır. Bu yüzden her sabah Google Ads panelinden en fazla arama sorgusu yapılan ve en fazla harcayıp hiçbir dönüş getirmeyen arama terimlerini negatif anahatar kelime listesine almak gerekir.
Google Görüntülü Reklam Ağı’nı kullanıyorsanız bu işlemi sık sık yapmanız gerekir. Google Ads panelinde bulunan Görüntürlü Reklam Ağı bölümünde bulunan Yerleşimleri seçip, web sitesi için alakasız olduğunu düşünülen ve fazla harcama hatta gösterim alan web sitesi ve mobil uygulamaları negatife almak gereksiz harcamaları azaltır.
Web sitelerinde belli bir trafik ve hedef oluşumunda sonra ortalamalar çıkmaya başlar. Edindiğimi tecrübelere göre genellikle Google / Organic ve Google / Cpc performansları birbirleri ile aynı verilere sahip olmasa da performanslarındaki çıkış ve düşüşler birbirine paralel olur. Bu yüzden Google Ads hesap yöneticilerinin, Google Analytics’i de iyi kullanması gerekiyor. Bunun yanında da her sabah trafiği ve dönüşleri kaynak bazlı inceleyip, Google / Cpc’nin Google Ads panelinden bağımsız olarak normal seyrinde gidip gitmediğini kontrol etmeli.
Evet, Google özellikle Ads yani internet reklamcılığı tarafında sürekli güncellemeler yapıyor ve yeni reklam modellerini tanıtıyor. Bu yüzden Google Ads hesap yöneticilerinin her sabah Google’ın bloglarını takip etmelerini ve yeniliklere birçok rakibinden önce uyum sağlamalarını şiddetle öneririz.
Google Ads hesap yöneticilerinin gün içinde yaptığı birçok iş var ama yukarıdakiler her sabah başlangıç için bizim gözümüzde ideal.
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!