Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlamacılar için sunduğu çeşitli ürünleri bulunuyor. Bunlardan en yaygın kullanılanlar web analizi için Google Analytics, Google internet reklamlarını yönetmek için Google Adwords ve Google organik (doğal) sonuçları takip etmek için Google Search Console. Bu yazımızda Google’ın en önemli 2 ürünü olan Google Analytics ve Google Adwords’ü neden ve nasıl bağlamamız gerektiğini anlatacağız. Öncelikle bu 2 Google ürününü birbirine bağlamanın bazı faydalarını anlatalım:
Google Adwords panelinde sadece reklamlarla ilgili (reklam metni tıklama oranı, anahtar kelime harcamaları vs.) bu bilgilerin yanında Google Analytics’te Google Adwords’ten web sitesine gelmiş kişilerin web sitesindeki davranışlarını da görebilirsiniz. Bunlar kelime, kampanya ya da reklam grubu bazında hemen çıkma oranı, yeni kullanıcı oranı, Google Analytics üzerinden tanımladığınız dönüşüm oranları, dönüşüm sayısı, sayfada geçirilen süreye, hangi sayfaları gezdiğine dair tüm bilgilere ulaşabilirsiniz. Bu da dijital pazarlama ve web sitesi yöneticilerine Google Adwords’ün verimliliği hakkında daha fazla bilgi verir.
Sitenizi ziyaret eden kişileri Google Analytics verilerini kullanarak istediğiniz gibi segmente ederek, Google Adwords üzerinden hedef kitle belirleyerek reklam yayınlayabilirsiniz. Bu sayede sadık ziyaretçi elde ederken, dijital pazarlama maliyetlerinizi azaltabilirsiniz.
Gelelim Google Analytics ve Google Adwords’ü birbirine nasıl bağlayacağınıza.
Google Analytics ve Google Adwords’ü bağlamak iki analiz aracı için doğru kullandığınız sürece çok faydalı olur. Özellikle yukarıda bahsettiğimiz Google Analytics yeniden pazarlama listelerini oluşturmanızı şiddetle tavsiye ederiz! İyi analizler ve optimizasyonlar ve reklamlar!
Hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için uzman ekibimizle iletişime geçin. Sizin için buradayız!